Naše usluge
Udruga Kap u moru nudi usluge:
Na jednom mjestu svojim korisnicima pružamo kvalitetni individualizirani program poticaja cjelokupnog ranog razvoja (motorika, senzorika, kongnicija i jezično-govorna komunikacija) i podršku;
Edukacijskog rehabilitatora
Edukacijsko rehabilitacijski program nudi edukacijsko-rehabilitacijske postupke za djecu s teškoćama u razvoju kroz programe za predškolsku i školsku djecu te njihove obitelji kroz savjetovanje. Kroz ciljane aktivnosti provedene na zabavan način, program je usmjeren na jačanje djetetovih jačih strana. Provodi se individualno kako bi na najbrži način omogućili napredak djeteta.
Logopeda
Logopedska dijagnostika je neophodna radi utvrđivanja eventualnih teškoća, njihovog stupnja i intenziteta, te daljnje prognoze i preporuke.
U dijagnostici se koriste mjerni instrumenti i liste procjene primijenjene logopedskoj dijagnostici. Na kraju, zajedno s roditeljima, dogovara se daljnji oblik suradnje i odabiru se odgovarajuće metode.
Individualan rad s djecom
-poticanje vještina socijalne komunikacije (ostvarivanje kontakta očima, odazivanje na ime, ostvarivanje komunikacijske razmjene, …)
-rad na razumijevanju i proizvodnji jezika (bogaćenje rječnika, pravilno korištenje gramatičkih kategorija – rod, broj, padež; …)
-terapija govornih poremećaja (poremećaji izgovora, poremećaji tečnosti govora)
-rad na predvještinama čitanja i pisanja (prepoznavanje i proizvodnja rime, prepoznavanje početnog glasa u riječi, …)
Senzornog pedagoga (senzorna integracija)
Terapija senzorne integracije provodi se u posebno opremljenoj senzornoj sobi. Usluga se odnosi na terapijski pristup koji pomaže korisnicima da pravilno obrade i organiziraju senzorne informacije koje dolaze okoline.
Razgovor s roditeljima o uočenim simptomima i poteškoćama kod razvoja djeteta. Popunjavanje upitnika, procjena, postavljanje ciljeva i načina realizacije ciljeva za dijete obzirom na specifične poteškoće i zahtjeve. U program terapije senzorne integracije uključuju se djeca s disfunkcijom i teškoćama senzorne integracije, samoregulacije, poremećaja mišićnog tonusa, teškoćama u motoričkom razvoju, motoričkom planiranju, sa slabom organizacijom ponašanja, poremećajem percepcije, poremećajem budnosti.
Podrška u učenju
Pružanje podrške djeci koja pohađaju osnovnu školu po redovnom, prilagođenom ili individualiziranom programu. Djeca s navedenim teškoćama uključena u redovni odgojno-obrazovni sustav često se susreću s brojnim teškoćama u savladavanju nastavnog gradiva te im je potrebna sustavna pomoć i usmjeravanje u radu. Program pomoći u učenju omogućava individualnu pomoć svakom djetetu, ovisno o njegovim potrebama. Najčešće se pruža pomoć u savladavanju vještina čitanja, pisanja i računanja, ali i u drugim područjima koja stvaraju poteškoće u usvajanju nastavnog gradiva. Osim podizanja razine školske uspješnosti, program pomaže u što boljoj socijalnoj prilagođenosti školskoj sredini, usvajanju radnih navika, unaprjeđenju tehnika učenja, povećanju motivacije, razvoju pozitivnog stava o učenju te jačanju samopouzdanja.
Individualni terapijski rad-/ pedagoški rad s djecom/ terapija igrom
Posebno radimo na razvoju komunikacijskih i socijalnih vještina, povećanje tolerancije na frustracije, načini nošenja s neugodnim emocijama, asertivno zastupanje za svoje potrebe, razrješavanje emocionalnih teškoća, pomoć pri izradi plana učenja.Da bismo razumjeli djecu moramo govoriti jezikom koji oni razumiju, a to je igra. Upravo u tome nam pomaže terapija igrom, jer se temelji na igri kao dječjem prirodnom načinu izražavanja i funkcioniranja. U nadi da ćemo pomoći djetetu često krenemo s ispitivanjem, no djeca vrlo često ne znaju verbalno izraziti ono što ih muči, ili čak ni sama ne razumiju, ali će to izraziti putem igre. U terapiji igrom, igra se koristi kao medij koji pomaže djetetu proraditi teške emocije ili situacije s kojima se susreće. To mogu biti novonastale situacije u obitelji: rastava roditelja, prinove u obitelji, smrt člana obitelji, emocionalni i/ili problemi u ponašanju: strahovi, agresivnost, ljutnja, burne emocije, problem samokontrole, teškoće u odnosu s članovima obitelji, vršnjacima, tjelesna manifestacija: glavobolje, bolovi u trbuhu, zadržavanje stolice, problemi sa spavanjem, razvojne poteškoće (PSA, ADHD).
PlayAtention
Provodimo sustav učenja PlayAttention, koji se koristi u radu s djecom s poteškoćama u učenju i razvoju kao što je ADHD.PlayAttention zapravo je spoj BodyWave sučelja, odnosno narukvice koja se stavi na ruku ili nogu, i programa koji sadrži zanimljive video-igrice. BodyWave narukvica podatke o moždanoj aktivnosti šalje u igricu pa djeca svojom pažnjom i koncentracijom kontroliraju tijek igrice. Kada igrica završi, program daje povratnu informaciju o razini pažnje.
Uz pomoć biofeedback tehnologije djeca mogu vidjeti kako se osjećaju kada su potpuno usmjerena na zadatak, ali i razvijati vještine koje pomažu u koncentraciji i uspješnom učenju. Korištenje PlayAttention-a djeci može pomoći da uvježbaju kako smanjiti vrijeme pisanja zadaće, više se usmjere na školske satove, lakše prate upute i ignoriraju podražaje iz okoline.
SPORTSKA AKTIVNOST
Provedbom projekta želimo poboljšat kvalitetu življenja osoba s intelektualnim oštećenjima kroz njihovo bolje fizičko i zdravstveno stanje. Kroz kontinuirani stručni rad, vježbe, treninge, prilagođene (oblikom i trajanjem) imajući u vidu motorički status korisnika te sposobnost praćenja i izvođenja.